BACĂU-PIATRA NEAMŢ-VARFUL COZLA 657 m-BACĂU
Punct de plecare : Bacău
Punct de trecere : Buhusi
Distanţa : 130 km
Diferenta de nivel : 460 hm
Timp pedalat : 7 ore
Observaţii : -
TRANSALPINA : RANCA - VOINEASA
TRANSFAGARASAN : CARTISOARA - VIDRARU
BACAU-FOSCANI-PIATRA NEAMT-BACAU
BACĂU-FOCŞANI(VN)-BACĂU-PIATRA NEAMŢ(NT)-BACĂU
Punct de plecare : Bacău
Punct de trecere : Marasesti-Buhusi
Distanţa : 318km
Diferenta de nivel : 390hm
Timp pedalat : 14h (pe cei 303 km parcursi)
Observaţii : traseul e aproximativ 60% pe E85 , de aceea e recomandat persoanelor cu experienţă , si varste peste 18 ani .
Punct de plecare : Bacău
Punct de trecere : Marasesti-Buhusi
Distanţa : 318km
Diferenta de nivel : 390hm
Timp pedalat : 14h (pe cei 303 km parcursi)
Observaţii : traseul e aproximativ 60% pe E85 , de aceea e recomandat persoanelor cu experienţă , si varste peste 18 ani .
POJORATA-CABANA RARAU-BORSEC-LACU ROSU-BICAZ
CASCADA BUCIAS-CASCADA FATA MOARTA
CASA MEMORIALA GEORGE ENESCU , TESCANI
STRUGARI-SANDULENI 74km
MĂGURA VERDE-SARATA
BACĂU-MĂGURA VERDE-SĂRATA-BACĂU
Punct de plecare : Bacău
Punct de trecere : Măgura Verde-Sărata
Distanţa : 23km
Diferenta de nivel : 330 hm
Timp pedalat : - 2 ore 30 minute
Observaţii : - verificarea franelor si cauciucurilor înainte de plecare , în special pentru coborarea de la Măgura Verde în sat .
Punct de trecere : Măgura Verde-Sărata
Distanţa : 23km
Diferenta de nivel : 330 hm
Timp pedalat : - 2 ore 30 minute
Observaţii : - verificarea franelor si cauciucurilor înainte de plecare , în special pentru coborarea de la Măgura Verde în sat .
VARFUL PIETRICICA 530m
BALCANI-VALEA LUI ION
DEALU MARE
BARAJUL VALEA UZULUI
RACHITISU
BACĂU-MAGURA VERDE-RACHITISU-MAGURA-BACĂU
Punct de plecare : Bacău
Punct de plecare : Bacău
Punct de trecere : Măgura - Rachitisu
Distanţa : 40 km
Diferenta de nivel : 639 hm
Timp pedalat : - 3h
Observaţii : - pe partea de drum care se parcurge prin pădure , pot aparea dificultati de orientare , în special toamna , datorită frunzelor care acoperă drumul , nefiind un drum prea circulat , de aceea e recomandat persoanelor cu oarecare experienta in orientare si mountain-biking
Distanţa : 40 km
Diferenta de nivel : 639 hm
Timp pedalat : - 3h
Observaţii : - pe partea de drum care se parcurge prin pădure , pot aparea dificultati de orientare , în special toamna , datorită frunzelor care acoperă drumul , nefiind un drum prea circulat , de aceea e recomandat persoanelor cu oarecare experienta in orientare si mountain-biking
CASA MEMORIALĂ ION BORCEA , RACOVA
LĂRGUTA-VALEA SEACĂ
PUNGEŞTI , JUDEŢUL VASLUI
CABANA DOCHIA , MASIVUL CEAHLĂU , 1750 m altitudine
BACĂU-CABANA DOCHIA , MASIVUL CEAHLĂU
Punct de plecare : Bacau
Punct de plecare : Bacau
Punct de trecere : Bicaz - Izvorul Muntelui
Distanta : 227 km
Diferenta de nivel : 2390 hm
Timp pedalat : -
Observatii : verificare stare tehnica bicicleta , in special franele pentru coborare , echipament de protectie , si vizibilitatea bicicletei si biciclistului , ziua si pe timpul intunericului .
Distanta : 227 km
Diferenta de nivel : 2390 hm
Timp pedalat : -
Observatii : verificare stare tehnica bicicleta , in special franele pentru coborare , echipament de protectie , si vizibilitatea bicicletei si biciclistului , ziua si pe timpul intunericului .
BALCANI-BLĂGEŞTI
GĂICEANA-IZVORUL BERHECIULUI
VARFUL SUHARDUL MIC-LACU ROSU
ROMÂNI-NEGRITESTI
SLANIC MOLDOVA-MĂNĂSTIREA CASIN
FANTANELE-TREBES
SERBESTI-ITESTI-GARLENI
CAPELA SUHARD MAGURA
PADUREA RUNC
CHETRIS-TAMASI-BUHOCI
BACĂU-VALEA BUDULUI dus-intors 30 km
BACĂU-VALEA BUDULUI-BACĂU 30 KM
După aproape o saptamana de instabilitate meteorologica m-am decis sa ies , binenţeles cu bicicleta . Am mai făcut o scurta plimbare la Buhusi dar voiam sa mai schimb ceva dar nu ştiam ce , de fapt aveam o idee . Plecand de acasă nu ştiam în ce direcţie sa o iau . M-am decis în ultimul moment .
BARAJUL BICAZ
BACĂU-BICAZ-BACĂU 180KM
O saptamana mi-a luat sa mă hotarasc sa fac acest traseu . Peste 100 km simţeam o jenă la genunchiul drept dar nu îmi făceam probleme ca nu as putea ajunge .
22 august ora 06:30 buna dimineaţa Bacău ! Am plecat mai devreme ca sa fiu sigur ca nu mă prinde întunericul în cazul unor probleme . Cei de la meteo au anunţat ca încep ploile si furtunile , după ce au fost nişte călduri insuportabile .
O saptamana mi-a luat sa mă hotarasc sa fac acest traseu . Peste 100 km simţeam o jenă la genunchiul drept dar nu îmi făceam probleme ca nu as putea ajunge .
22 august ora 06:30 buna dimineaţa Bacău ! Am plecat mai devreme ca sa fiu sigur ca nu mă prinde întunericul în cazul unor probleme . Cei de la meteo au anunţat ca încep ploile si furtunile , după ce au fost nişte călduri insuportabile .
BACĂU-PIATRA NEAMŢ dus-întors 120 km
BACĂU MOINESTI dus-întors 100 km
Zona Moinesti - Comanesti nu o cunosc prea bine de aceea gandul ca voi putea merge pana la Moinesti pe bicicleta , si în asa fel sa ating limita celor 100 km , mi s-a părut cea mai buna idee .
Cand am plecat din Bacău aveam un vanticel tare sacaitor din fata . Faptul ca mergeam pe un traseu nou pentru mine , mă făcea sa trec mai uşor peste asta . Primul pas mai greu a fost urcarea serpentinelor de la Grigoreni , asta si din cauza ca mi-a sărit lanţul de cateva ori , dar în rest drumul a fost o plăcere .
BACĂU ROMAN
BACĂU BUHUSI dus-întors 56 km
Am avut ceva probleme la bicicleta , reglajele si reparaţiile mi le fac singur si intr-o zi , pe cand făceam proba la bicicleta , după ce o reglasem , am plecat spre Buhusi dar la intersecţia cu varianta spre Margineni trebuia sa fac stanga si sa vin pe traseul ştiut . Pe drum mă tot gandeam "dar dacă..." si ajungand la intersecţia respectivă nu am mai virat stanga ci am mers direct spre Buhusi . Pedaland mă gandeam ce voi face dacă nu pot ajunge , dacă voi obosi , etc. Între timp treceam prin satele care le ştiam prea bine din drumurile făcute cu maşina . La ieşirea din satul Lespezi se vede oraşul Buhusi . Asta a fost momentul cand am zis ca sigur ajung si ca nu am cum sa ratez tura asta . Si asa a si fost . Am făcut un popas si am parcurs drumul de întoarcere . Cei 56 km ai traseului , făcuţi într-un tip relativ scurt , mi-au dat curaj sa mă gandesc la drumuri mai lungi dar si la gandul ca unul din "noi", eu sau bicicleta va ceda candva .
După cum se ştie dintr-o remarcabilă reclamă , adaptabila la diferite cazuri : "bicicleta mea de nepretuit...pentru restul e un anume card" am început sa mă gandesc la o "actualizare" a bicicletei . Între timp au fost introduse si nişte reglementări privind bicicliştii si bicicletele pe drumurile publice asa ca a trebuit , vrand sau nu . Eu preferam ca bicicleta sa fie cat mai uşoară , aproape fără nimic pe ea , dar după noile reglementări nu aveam de ales .
Tot în acea perioada a avut accident un cunoscut de-al meu si casca îi salvase viaţa , tocmai de aceea casca a fost unul dintre primele "accesorii" care le-am achizitionat si folosit în turele următoare .
Abonați-vă la:
Postări (Atom)