CASA MEMORIALA GEORGE ENESCU , TESCANI

BACĂU-CASA MEMORIALĂ GEORGE ENESCU , TESCANI-BACĂU 
Punct de plecare : Bacău
Punct de trecere : Floreşti
Distanţa : 71 km
Diferenta de nivel : 580hm
Timp pedalat : circa 4 ore
Observaţii : -


  În fiecare an despre George Enescu se scrie mult , se vorbeşte mult , se asculta mult muzica lui , asa incat eu , ce nu cunosc prea bine acest gen , si nici prea multe despre el , nu prea am ce scrie . Anul trecut am aflat intamplator de o comemorare , si tot intamplator am aflat de Tescani , satul în care se afla casa memorială George Enescu . Am fost mirat sa aflu ca e doar la 35 km de Bacău , si cum nu foloseam bicicleta mă gandeam ca voi ajunge cu maşina măcar . Binenteles  după ce am descoperit bicicleta , am ajuns acolo de 2 ori , dar nici măcar o data cu maşina .
  E un traseu uşor , simplu , în totalitate pe şosea unde singurul punct mai greu e urcuşul pe dealul de la Grigoreni .
  Din Bacău drumul trece prin Trebes , Valea Budului , Luncani Grigoreni , care kilometru după kilometru raman în urma . Drumul nu e foarte larg si nci cu mai multe benzi pe sens , asa ca e recomandat atenţie sporită si echipament care sa va facă cat mai vizibil .
   La Floresti apare indicatorul spre Tescani si casa memorială George Enescu , care după 2 kilometri ne duce la destinaţie . În interiorul conacului , care a fost construit pe locul unui fost parc dendrologic , simţi ca eşti intr-o alta lume . Nu am simţit asta si acum , pentru ca nu a fost deschis , dar în toamna am mai fost pe aici si am vizitat si casa dar si parcul si parcă nu îţi mai vine sa pleci .
   Drumul înapoi spre Bacău e o plăcere mai ales ca e aproape integral în usoara coborare .
  Eu am citit cate ceva despre si am rămas impresionat de relaţia cu Maria Tescanu Rosetti . Conform Wikipedia : "Aceasta fusese una din doamnele de onoare ale Meginei Maria si , dupa o casatorie cu printul Cantacuzino si o pasiune pentru filozoful Nae Ionescu , si-a turnat acid pe fata . La auzul vestii , Enescu s-a intors de la Paris imediat la Bucuresti si a vegheat la capataiul doamnei de care era indragostit . In urma acestui episod Maruca Rosetti-Cantacuzino va ramane desfigurata toata viata si va aparea in fotografii cu un voal negru pe fata . Pe 4 decembrie 1937 Enescu se va casatori cu ea . Opera Oedip a fost terminata la conacul Marucai din Tescani , intr-un pavilion de vara ridicat pe o colina artificiala de pamant , chiar in mijlocul padurii . Premiera operei Oedip a avut loc la Paris pe 13 martie si s-a bucurat de un succes imediat . Primul bariton care l-a interpretat pe Oedip pe scena operei din Paris a fost Andre Piernet . Opera se inspira din cele doua piese pastrate din ciclul de tragedii tebane . ale lui Sofocle , Oedip de Colonos si Oedip rege . Libretistul operei a fost Edmond Fleg . Cariera internationala a operei a fost insa intrerupta de declansarea celui de-al Doilea Razboi Mondial , cand , in 1940 , Paris-ul a fost ocupat de armata germana ."
   Mai multe informaţii :  http://ro.wikipedia.org/wiki/George_Enescu
   Harta si graficul cu diferenţele de altitudine  AICI


Route 2374063 - powered by www.bikemap.net