STRUGARI-SANDULENI 74km

 BACĂU-STRUGARI-SANDULENI-BACĂU 
Punct de plecare: Bacau
Punct de trecere: Scorteni-Strugari-Sanduleni
Distanta: 74 km
Diferenta de nivel: 680 hm
Timp pedalat:-
Observatii:-



Dacă tot se vorbeşte , dar într-adevăr se simte , ca e una din iernile cele mai calde de cativa ani încoace , atunci nu ar fi rău de profitat . Sunt si eu unul din cei ce profita de mişcarea în aer liber , la temperaturi primăvăratice , în mijlocul iernii . Am mai făcut cateva ture , dar nu foarte lungi sau solicitante . Mi-am amintit (dacă se poate spune asa , pentru ca nu uitasem niciodată) ca am cunoscut un prieten cu mult timp în urma care e născut în satul Strugari , sat care nici nu aveam idee unde se afla , dar din alte ture văzusem indicatoare spre aceasta localitate . M-am documentat puţin si am văzut unde e , si binenteles ca am căutat o cale de a ajunge , altfel decat pe şosea , chiar dacă mare parte din traseu e pe asfalt . Prietenul asta al meu e plecat de mult din tara , si nu ştiu sa mai fi venit de mult prin România , asa ca de voi face nişte poze , altele decat cele ce poate vedea de pe Street View si o sa fac cumva sa i le trimit . 
   Nu ştiu cum se face , de cele mai multe ori , plecarea pe direcţia Moinesti se face cu vant din fata , dar acum nu mă deranja chiar deloc . Începutul e pe asfalt si rand pe rand se trece de Trebes , Valea Budului , Luncani , si puţin mai încet de panta de la Grigoreni . La Scorteni este indicatorul spre Strugari , si după 50 metri se virează la stanga pentru Strugari . Eu am întrebat nişte copii si nu eram foarte convins de direcţie ,  dar după cum s-a dovedit a fost buna indicaţia spre sat . După jumătate de kilometru eu am lăsat drumul pietruit si am virat la dreapta pe un drum în panta , ce trece pe langa cimitirul satului , după care iese din sat trecand prin pădure , si după aia pe la marginea pădurii . Porţiunea asta nu e lungă dar sunt cateva urcuşuri care te pot obosi bine . Eu am mai pierdut ceva tip cu cateva întrebări la groparii din cimitir pentru ca drumul nu e chiar unul circulat , de fapt pana la cimitir e un drum pietruit obişnuit dar după aia încet încet se trece doar la nişte urme de căruţe , dar dacă se menţine ca reper marginea pădurii nu se poate greşi . Urcuşurile alea si pădurea , care de o parte a drumului e de conifere , si de cealaltă de foioase , intensitatea luminoasa a soarelui , si multe alte beneficii fac sa merite fiecare strop de transpiraţie de pe urma efortului . Nu după mult se intra în sat pe "usa din spate" , si uneori e bine de întrebat localnicii de drumul spre următoarea localitate , ca sa nu se facă un downhill rural pe terenurile (nu gradinile) oamenilor , cum am făcut eu , dar nu cred ca am supărat pe cineva .
  Am făcut nişte poze si din sat , si sper sa fie bune asta din cauza luminii , pentru ca era pe inserat . Se tine drumul spre Enachesti si după aia spre Sanduleni . Drumul e asfaltat si se parcurge fără probleme . Eu pe la 17:30 eram la Sanduleni , si am plecat spre urcarea de la Magura . M-a prins întunericul , din nou , si odată cu el si frigul , care se face destul de simţit printre copaci pe drumul ce urca în altitudine . 
   Am ajuns acasă destul de tarziu , în jur de ora 20 , dar nu din cauza ca traseul e lung , ci datorită faptului ca în urcare transpirasem destul de bine si în coborare a trebuit sa merg foarte încet ca sa nu simt cum intra curentul de aer rece prin orice loc unde gasea cale . Degetelete am crezut ca îmi vor cădea din cauza frigului pentru ca aveam doar mănuşile cele fără degete , pentru ca pe celelalte le uitasem , în graba mea de a pleca cat mai repede de acasă pe traseu . Mi-am învelit o mană cu rucsacul , care s-a golit după ce am îmbrăcat tot ce aveam , si cealaltă cu bandajul elastic pentru genunchi , dar tot era critic . Am si mers pe jos o porţiune dar oraşul era din ce în ce mai aproape . 
   Desigur ca voi mai merge cu oricare ocazie o voi avea , dar voi fi mai atent la echipamentul care îl iau .
 Harta si graficul altitudinii AICI

                                                   


Route 2413231 - powered by www.bikemap.net