VARFUL PIETRICICA 530m

 BACĂU-PIATRA NEAMŢ-PIETRICICA-BACĂU-123km 
Punct de plecare : Bacau
Punct de trecere : Buhusi
Distanta : 123km
diferenta de nivel : 340hm
timp pedalat : -
observatii : -

Despre drumul Bacău-Buhusi-Piatra Neamţ am mai scris , si nu  voi repeta acum descrierea lui . Chiar dacă e decembrie , se mai poate face cate o tură ceva mai lungă , ceea ce în urma cu doar cateva luni nu credeam ca e posibil . 
  Am ales traseul Piatra Neamţ în ideea ca 98% din drum e pe şosea aproape dreapta , si pot evita astfel transpiraţia excesivă , care poate apărea pe traseele cu înclinaţii mai mari , si astfel si disconfortul de a pedala transpirat , ceea ce în sezonul rece poate pune aproape pe oricine la pat . Intotdeauna cand fac drumul asta mă gandesc cum ar fi cu o cursieră sau măcar cu bicicleta cu roti de 28 de inch . Mă întreb , pentru ca facandu-l de mai multe ori ştiu cam ce pot , ştiu ca la configuraţia actuală a bicicletei , cu roti de 26" , si foaia mare-pinionul mic îmi trebuiesc 300 de pedalari , de fapt 150 cu stangul si 150 cu dreptul , sau 150 cicluri complete ca sa parcurg un kilometru . Sunt sigur ca pe o roată de 28 sau mai mare , mi-ar trebui mai puţine cicluri , si astfel si diferite părţi ale corpului ar fi mai puţin folosite , si mă gandesc în special la genunchi . Sigur o sa îmi schimb bicicleta pana în primăvară , cand se poate pedala cu mai puţine inconventiente . 
  Oare cine nu cunoaste muntele Pietricica? E un simbol al oraşului Piatra-Neamţ si e scopul traseului meu . La intrarea în oraş se face la dreapta pe şoseaua de ocolire a oraşului . După o scurta urcare si cel mult un kilometru se intra , la stanga , pe drumul ce urca la turnul de ?..probabil televiziune , antene gsm , chiar nu cunosc , dar e un mare turn . Drumul e unul pietruit si te surprinde starea lui tinand cont ca pare sa treci printr-un cartier unde se desfăşoară un concurs între vile si binenteles si cainii , paznicii lor . Nu am avut probleme cu cainii , dar te surprinde mărimea lor ca si vocea lor cat mai grava . Sunt sigur ca ei sunt nişte fiinţe destul de prietenoase , chiar dacă sunt puse acolo în scopuri ce nu au legătură cu prietenia , si poate , pentru mărimea lor mai mult . Oricum dacă mi s-ar intampla ceva cu cainii nu as da vina niciodată pe ei , cu toate ca după întîmplările din vară , cu cainii de pe la stana , nu prea mă mai mişcă ceva . 

  Urcarea nu e prea grea , dacă se folosesc bine combinatiile foi si pinioane . Eu tot am mai coborat de pe bicicleta pentru ca nu voiam sa transpir prea mult , si binenteles ca si pentru poze fără de care nu voiam sa plec . Drumul trece pe la un schit , si după cateva curbe ajunge pe varf , în vecinătatea incintei închisă a turnului respectiv . Cand am urcat am văzut unele peisaje spre valea Bistritei , si cred ca am văzut si oraşul Buhusi si ca sa mă avant poate chiar Bacău , dar de pe partea opusă , cea dinspre oraş , privirea ti-e capturata de Ceahlău , lacul Batca Doamnei , muntele Cozla , cu telegondola , dar chiar si de cartierele oraşului . Cand te uiti în jur vezi foarte multe posibilitati pentru bicicleta , si aproape ca îţi si doreşti sa o faci , dar mă limitez la atat si voi reveni într-un sezon mai prietenos pedalatului . Eu am plecat de pe varf cu mulţumire pentru..nu ştiu cui sa multumesc , dar si cu o mica invidie fata de pietreni , si cum as putea sa nu fiu cand ieşi din bloc si în cinci minute eşti pe munte . Coborarea se face fără probleme , dacă franele sunt bune si după aia drumul înapoi spre Bacău . Cred ca e una din puţinele ture în care vantul mi-a bătut din spate , si pot sa zic ca am fost chiar mulţumit , tinand cont de tăria cu care bătea si întunericul de pe traseu . poate e cam lung drumul de 60 km dus si 60 întors pana în Piatra Neamţ pentru a urca pe muntele Pietricica dar eu apreciez mult traseul asta , si din cauza ca se poate pedala destul de sigur pe porţiunea de un metru din dreapta direcţiei de mers (vezi foto) .
 Harta si grafic altitudine pe AICI














Route 2,387,579 - powered by www.bikemap.net