BALCANI-VALEA LUI ION

 BACĂU-BALCANI-VALEA LUI ION-BUHUSI-BACĂU 
Punct de plecare : Bacău
Punct de trecere : Ardeuani - Balcani
Distanţa : 92km
Diferenta de nivel : 680hm
Observaţii : cunostinte de orientare, pentru partea prin padure

30 noiembrie , de ziua Sfantului Andrei , 5 grade la ora 12 , mi-am zis ca e o zi buna de pedalat , concluzie trasa si în urma pauzei de o luna , pauza în care am pedalat doar ture scurte . Mai demult , îmi dorisem sa traversez dealul si pădurea din satul Balcani , spre Valea lui Ion , si de acolo , prin Buhusi spre Bacău . Întîmplarea a făcut ca am ajuns prin alta parte , Poiana Negustorului , si a rămas pentru alta data traseul asta . 
  La timpul asta , zilele sunt mai scurte , pe la ora 17 e întuneric , si temperatura scade la fel de repede ca si intensitatea luminoasă . Azi pe la  ora 10 erau 0 grade , o temperatura deloc îmbietoare pentru a ieşi cu bicicleta , pe la 11 erau 2 grade , dar pe la 12 erau 5 grade . Nu am mai aşteptat si m-am grăbit sa-mi fac bagajul incercand sa nu uit ceva ce îmi poate trebui pe drum . De fiecare data cand fac pregătirile astea îmi amintesc ca în vară am coborat din bloc , m-am dus si am descuiat bicicleta , din fata blocului si am zis ca plec la Roman , si am plecat , fără prea multe pregătiri .
   Abia la 13:30 am plecat si chiar dacă ştiam ca voi face o porţiune din traseu pe întuneric , tot am plecat fără sa schimb planul .  
 Traseul pana la Ardeuani îl ştiu destul de bine , si chiar am si nişte tabieturi pe ruta asta . De la Ardeuani se face la dreapta pe drumul ce merge la Roznov . Intrarea e o panta destul de lungă , pe care data trecută nu-mi amintesc sa fi avut probleme dar acum am simţit-o ceva mai bine , se pare ca lipsa antrenamentului se poate vedea uşor . Cu combinatiile juste de foaie si pinion am rezolvat-o si pe asta . Mergand spre Balcani încercam sa fiu atent la drum ca sa nu pierd intarea pe drumul respectiv , ştiind ca nu poate fi vorba de vreun marcaj sau indicator . Am întrebat oamenii din kilometru în kilometru . Pana la urma am găsit si intrarea si tare cred ca a fost doar una din intrări . Am trecut si de ultimele case si mi-am dat seama ca e cam tarziu pentru a traversa pădurea si a merge pe un drum de care nu ştiu nimic . Trebuie sa recunosc ca pentru o secundă m-am gandit sa mă întorc si sa merg pe drumul spre Roznov si de acolo acasă . Totuşi am continuat , încercand sa mă "pacalesc" cu lentilele portocalii la ochelari . Am urcat dealul am mers pe langa pădure , pe ceea ce înseamnă drum si am intrat în pădure . Drumul , e o cale de căruţe care , după părerea mea , o folosesc cand se rătăcesc . Totul acoperit cu frunze , si se putea distinge doar după nişte urme lăsate de roti , si ca totul sa fie si mai si , întuneric . Norocul a fost ca e în coborare si de mai multe ori a trebuit sa cobor de pe bicicleta pentru a nu mai adaugă si altceva la lista de inconveniente . O data am pierdut drumul si m-am trezit într-un desiş , dar m-am întors si am reluat de unde rămăsesem . Încercam sa mi-l închipui ziua si cred ca e super , in special prin înclinaţiile acelor pante . Am fost inspirat ca revizuisem franele , si schimbasem cauciucurile , si alte piese care acum mă ajutau mult . Spre surprinderea mea am intersectat un drum , dar un drum forestier în adevăratul sens , cu urme de tractor cu bălţi etc . Nicicand nu am fost mai bucuros sa ajung pe un drum forestier , pentru ca ideea de a circula pe un drum care nu se poate vedea , si eventual întoarcerea de la punctul de unde pierd drumul , nu mă incanta deloc , si mai puţin în anotimpul asta  unde frigul se face simţit la lăsarea serii si nu numai .
   Am trecut treptat de la marginea pădurii , intai , cantonul si bariera ,apoi case luminate , cate o maşină după aia iluminat public , si pe urma asfalt destul de bun , si pe urma toate astea , singura problema fiind resturile de la animale care pe întuneric si cu o bicicleta fără aripi nu e prea sic .Nu eram sigur în ce loc am ajuns , si am întrebat nişte copii la care am primit răspunsul de la unul Tardenii Mici si de la altul Tardenii Mari . Nu m-a mai interesat denumirea exactă a locului si mi-am dat seama ca sunt pe traseul stabilit de mine .
  Din Buhusi spre Bacău pe traseul bine ştiut , nu am putut sa nu remarc geamurile îngheţate a maşinilor , dar spre surprinderea mea nu aveam nici un fel de problema cu frigul , era -1 grad , asta atata timp cat nu urc vreun deal unde transpir după care sa urmeze o vale pe care sa o cobor cu viteza maximă . 
  M-am bucurat ca mi-a reuşit plimbarea chiar dacă nu am văzut prea multe , dar pentru unul care a făcut o pauza de o luna a fost bine venit acest traseu . Îl voi reface sigur , binenteles integral cu lumina solară...cel putin asa imi doresc...
 Harta si graficul altitudinolor BIKEMAP , STRAVA , ENDOMONDO



Route 2386354 - powered by www.bikemap.net

Relive 'Afternoon Ride'