POJORATA-CABANA RARAU-BORSEC-LACU ROSU-BICAZ

 POJORATA(SV)-CABANA RARĂU-CHIRIL-POIANA LARGULUI(NT)-BORSEC(HR)-TOPLITA-GHEORGHENI-LACU ROŞU-BICAZ(NT) 
Punct de plecare : Pojorata , Suceava
Punct de trecere : Poiana Largului-Borsec
Distanţa : 253 km
Diferenta de nivel : 2900 hm
Timp pedalat : 9h30 + 6h30
Observaţii : -



  Un prieten mi-a propus sa facem un traseu de 2 zile , cu plecare din Vatra Dornei si înnoptare în Borsec , după care , prin Lacu Roşu la Bicaz , de unde sa luăm trenul spre Bacău . Nu e chiar genul meu , de a folosi combinatia tren-bicicleta , dar desigur ca nu am stat mult pe ganduri si am acceptat . Am mai vorbit una alta despre ruta , dar destul de uşor ne-a fost sa ne punem de acord si de a traversa Rarăul , si a fost o decizie excelentă .
   Noi am ajuns în Pojorata , dimineaţa devreme , cu trenul , de unde am început urcarea spre cabana Rarău . Drumul e bun , asfaltat si traversează tot satul după care îşi urmează ruta spre munţi . Eu am rămas surprins , placut , de cat de curat era , nu am văzut gunoaie si chiar cand treceam noi erau si cei de la întreţinerea drumurilor care îşi făceau treaba lor . Drumul e asfaltat impecabil si de la ieşirea din localitate e chiar mai lat , si încet , în timp ce urcam mi-am schimbat părerea de la banala "cale de acces" pana la un "traseu de palmares". Sunt cateva serpentine si în partea de sus a şoselei încep sa se vadă Pietrele Doamnei , simbolul masivului Rarău , semn ca urcarea e pe aproape gata . Cand am ajuns noi se asfalta si drumul care ducea la cabană asa ca în curand va fi mai circulata zona . 
   Am stat puţin la cabană si ne-am urmat drumul spre următoarea ţinta , Poiana Largului , si după aia Borsec . Dacă urcarea se face pe un drum impecabil , coborarea nu e chiar la fel . cu bicicletele nu ne-a deranjat , chiar deloc , cel puţin pe mine care nu aveam bagaj de nici un fel , fata de prietenul meu care avea coburi , care uneori , cred , ca îl mai deranjau . Coborarea trece prin zone la fel de frumoase si după un timp am ajuns la locuri unde se lucra la santul de scurgere a apei , semn ca si aici va fi un drum care va facilita accesul , turistilor bine intenţionaţi , sa sperăm . Pana la urma am ajuns din nou la asfalt fără probleme , si de aici în satul Chiril . Ne-am intersectat cu drumul ce vine de la Vatra Dornei , si am coborat în compania raului Bistrita . Drumul nu e din cele mai bune , e prost asfaltat , prost marcat , ne-a pus puţin nervii la încercare . Nu ar fi fost o problema , dar ştim cu toţii drumurile betonate care au si 5 cm distanţă între îmbinări , si asta nu pe 2-3 km ci pe aproape întreaga distanţă . E un drum , cum a zis prietenul meu , de făcut o data în an . Am mai făcut cateva opriri pentru apa , pentru pranz , si binenteles pauzele pentru relaxarea incheieturilor si alte parti anatomice ce au fost puse la grea încercare . 
  La Poiana Largului situatia s-a schimbat . Drumul e asfaltat bine , dar deja eram destul obositi , pentru ca dormisem foarte puţin în noaptea din urma , si binenteles de drumul care ne-a sleit de puteri , dar ne-am descurcat destul de bine pana la Borsec unde am ajuns seara . 
  Ne-am cazat , am făcut cateva cumparaturi , si dusul mult asteptat , si a urmat gratarul care il asteptam de ceva timp . Ne-am cazat la o vila particulara , si am mai vorbit una alta cu proprietarii , si chiar i-am invitat si pe ei . Au fost foarte bine voitori si ospitalieri ceea a facut sa ne simtim bine . Cazarea a costat 30 lei de persoana . binenteles ca noaptea a trecut prea repede .
  Din Borsec am urmat drumul ce merge la Toplita si de aici la Gheorgheni . Mi-am dat seama ca pana acum nu pedalasem 2 zile una după alta . Eu intotdeauna fac trasee ce le pot parcurge intr-o zi , 24 de ore mai precis , asa ca a doua zi nu trebuie sa plec la drum sau daca mai parcurg vreun traseu e ceva scurt . De data asta era altfel , si pot zice ca uneori resimteam efortul din ziua din urma . Prin Toplita am trecut repede , si chiar daca voiam sa cumparam cate ceva ne-am continuat drumul pana ce am gasit un magazin pe traseul nostru , fara sa ne abatem spre magazine din sat . 
  Apropiindu-ne de Gheorgheni am intalnit mai multe grupuri de biciclisti ceea ce ne bucura , pentru ca pana atunci nu mai intalnisem altii in afara de navetisti . A mai picurat putin , asta ne-a facut sa marim putin ritmul si am ajuns si la Gheorgheni , unde am oprit la un super market pentru niste cumparaturi . Am plecat spre Lacu Rosu , unde dupa vreo 6 km am descoperit ca imi uitasem telefonul pe cosurile unde facusem pauza . M-am intors cu convingerea ca îl voi gasi , doar pentru ca zona unde ne oprisem e una unde nu trece prea multa lume . L-am gasit , si dupa cursa care am facut-o a trebuit sa fac alta cursa , in urcare , sa ma intalnesc cu Laurentiu . Din Gheorgheni drumul e asfaltat , si asta te ajuta sa il parcurgi mai usor si mai repede . Apropiindu-ma de Lacu Rosu am vazut mai multi biciclisti , cred ca si echipe de ciclism , si nu am putut sa fac altceva decat sa ii invidiez pentru locul in care se antrenau . Nu am reusit sa îl ajung pe prietenul meu decat intr-un sat unde ma astepta . Statiunea Lacu Rosu era plina de turisti .
  De aici pana în Bicaz am ajuns repede , majoritatea traseului fiind aproape integral în coborare , de unde cu trenul am ajuns la Bacău . 
  Traseul nu e unul foarte lung , dar trece prin zone pitoresti asa ca cine va vrea sa îl parcurga o sa simta atmosfera turistica de pe parcursul lui . Dacă în prima zi am parcurs aproximativ 135 km în  9 ore jumătate pedalate , cealaltă jumătate a fost parcursă în puţin peste 6 ore , binenteles cu diferenţele de nivel de rigoare . 
 Harta cu graficul diferentelor de nivel  : AICI


Route 2,691,399 - powered by www.bikemap.net