VARFUL COZLA 657 m

 BACĂU-PIATRA NEAMŢ-VARFUL COZLA 657 m-BACĂU 
Punct de plecare : Bacău
Punct de trecere : Buhusi
Distanţa : 130 km
Diferenta de nivel : 460 hm
Timp pedalat : 7 ore
Observaţii : -


Un traseu care îmi doresc sa îl parcurg încă de anul trecut , cand mergeam , sau tranzitam Piatra Neamţ , este cel de pe muntele Cozla , acolo unde se termina traseul telegondolei , desigur cu bicicleta . Chiar dacă am mai zis , o sa mă repet , zicand de banda de aproximativ un metru , pe marginea drumului , ce face pedalarea foarte plăcută , ca o pista de bicicleta din Bacău pana în Piatra Neamţ , cu cateva întreruperi de cativa kilometri .
   Am parcurs atăt de multe ori acest drum , cu bicicleta , incat nici nu mă mai uit la ceas sau ciclocomputer , ştiu ca la ieşirea din Buhusi fac popasul la izvor , magazinul unde opresc pentru a cumpăra ceva de mancare din Zăneşti , fantanile de unde iau apa rece si proaspătă , si nu după mult timp sunt în Piatra Neamţ . De data asta nu în tranzit , ci am parcurs strada care merge în centru , si pe langa hotel Ceahlău am virat la stanga si am mers pana la gradina zoologică . De aici urmează un drum în urcare , jumătate pietruit , jumătate cu piatra cubica , ce duce la o intersecţie , care la stanga duce la centrul gospodinelor si cel la dreapta ne urca pe Cozla . Traseul nu e greu , si în ciuda faptului ca e aproape de oraş , nu prea e circulat , la maşini mă refer , ceea ce nu poate fi decat bine , semn ca telegondola a preluat totul , si  traficul persoanelor dar si aprovizionarea localurilor . În ziua cand am fost eu , erau mai mulţi biciclişti , dar toţi pentru down hill , urcau cu telegondola după care se lansau la vale spre oraş , pe un traseu amenajat de down hill . Traseul continua pe un drum pietruit , trece si pe langa partia de schi , si mai spre final trece chiar pe sub telegondola . Traseul nu e greu , si nu după mult timp te scoate pe Cozla de unde se poate vedea oraşul Piatra Neamţ dar si munţii Ceahlău . Eu am stat puţin , am făcut cateva poze si am plecat spre Bacău . Nu am vrut sa mă întorc pe unde urcasem , si am coborat în direcţia opusă , o alta partie care va fi data în folosinta .. candva , dar nefiind circulată zona , si nici bicicleta cu care eram nu era pentru coborari de genul asta , din cauza înclinaţiei , si ca drumul se pierde foarte uşor , de fapt nu e nici un drum , se urmăreşte doar urme de animale vaci sau oi , nu îl recomand .
  Drumul de întoarcere spre Bacău se parcurge bine , în special după amiaza sau seara , cand nu bate vantul din fata , sau cu un pic de noroc din spate , unde se poate scoate o viteza medie mulţumitoare .
 Harta si graficul altitudinilor AICI