TRANSFAGARASAN : CARTISOARA - VIDRARU

 TRANSFAGARASAN : CARTISOARA-VIDRARU 
Punct de plecare : Cartisoara
Punct de trecere : Balea Lac
Distanţa : 79 km
Diferenta de nivel : 2520 hm
Timp pedalat : 5 ore (pentru cei 68 km parcursi)
Observaţii : - la alttudini mari vremea se schimba mult mai rapid



  Cred ca orice biciclist , după un timp , îşi pune întrebarea dacă ar putea urca Transfagarasanul si Transalpina , un fel de Mecca al ciclismului în România , si cand zic asta mă refer la cei care sunt ceva mai departe de zona respectivă , si nu la cei care ies din casa si "dau o fugă" pana la Balea , dar sunt sigur ca si pentru ei uneori poate fi solicitant dar si plăcut în acelaşi timp . 
  Noi ne-am decis sa mergem si sa "bifăm" si noi aceste doua şosele la înălţime , asta în cazul ca într-adevăr nu ne solicita asa încat sa nu le putem urca . Eu întotdeauna îmi pun si problema asta , pentru ca oricat de mult mi-as dori sa duc la îndeplinire planul mai trebuie ca si picioarele sa fie de acord , ca sa nu mai vorbesc de plamani sau vreme . Eu mi-am rupt clavicula cu ceva timp în urma , altul si-a rupt-o si el , anul trecut , si al treilea...al treilea cand am fost sa îl luăm si sa încărcăm bicicleta si bagajele cobora în carjă . Ştiam ca are piciorul rupt si prins greşit , si din nou operat , dar de cateva zile făcea ture cu Constantin , si credeam ca e în regula piciorul lui , sau cel puţin nu mai foloseşte carja . Ca si idee , nu părea sa fie cea mai buna echipa pentru a face cele doua trasee . 
  Am ajuns pe la 18:30 la Cartisoara unde ne-am cazat , si pentru ca mai era timp pana sa se innopteze am făcut o tură pana la Balea Cascada , cam vreo 12 km . Totul a decurs excelent , cel puţin pentru mine a fost în regula dar chiar si pentru Gabi , cel cu piciorul rupt , a decurs bine . 
  Dimineaţa ne-a găsit bine dispuşi , si cu chef de padalat , semn ca totul va decurge bine . Doar Gabi a vrut sa nu forţeze si a preferat sa meargă cu maşina si sincer cred ca bine a făcut , pentru ca eu aveam mereu viziunea cum ii aluneca piciorul pe pedala si îşi rupe piciorul ..din nou . Am început uşor si chiar ne-am propus sa facem si cate o pauza la o ora . Ritmul a fost din ce în mai alert , dar făceam pauze mai dese de maxim un minut pentru fotografii . Am trecut de Balea Cascada , unde chiar cand pleci de acolo te aşteaptă o panta deloc de neglijat . Spre surprinderea mea am văzut ca nu m-a solicitat cum îmi făceam griji . Şoseaua e asfaltata si cu mici excepţii e destul de buna . Noi am fost marţi , 15.07.2014 , iar sîmbăta urmeaza sa se tine un concurs de ciclism pe acolo . Multe curbe , dar fiecare e menită sa te urce cat mai mult în altitudine . Noi am ajuns în locurile unde vegetatia a rămas în urma , si aveam vizibiliatatea asupra şoselei pe unde venisem . Absolut nici un fel de problema , vremea era si ea de partea noastră , iar asta te face sa simţi ca sigur vei reuşi , binenteles cu o mica rezerva pentru neprevăzutul care va urma . Mulţi motociclisti , multe maşini din judeţele Moldovei , chiar cei care marcau drumul erau din Bacău si amintesc ca i-am mai văzut pe undeva .
   Am ajuns si la Balea Lac punctul cel mai înalt în traseul nostru . Ne-am întalnit si cu al treilea membru , care făcea ture cu bicicleta pe acolo , am mancat si ne-am "lăsat" la vale pana la cascada de după tunel în partea Argeşului , însoţiţi si de Gabi . La vale , ştie toata lumea cum e , dar noi ajunsesem un autocar care ne cam încurca , si mi se părea cam "nedrept" sa îl depăşim , asa ca ne-am oprit la o mica pauza . Coborarea a fost super si am parcurs Transfagarasanul în continuare spre barajul Vidraru dar între timp vremea s-a schimbat . A început sa ploua , tunete , fulgere , ne-am adăpostit sub copaci , iar am plecat , iar a plouat , si tot asa de cateva ori , pana ce la 10 km de baraj am decis sa urcăm totul în maşină si sa plecăm spre Ranca pentru următoarea noastră ţintă . 
 Ca si concluzie Transfagarasanul nu e de neglijat , dar nouă nu ni s-a părut chiar solicitant . Uneori făceam comparatie cu turele care le facem pe la noi , în Bacău , si chiar sunt trasee mai solicitante decat Transfagarasanul . Faptul ca eşti într-o zona turistica , si totuşi are frumuseţea lui , merită pe deplin efortul de a veni din Bacău si a-l urca cu bicicleta . Transfagarasanul , bifat .
 Harta si graficul altitudinilor  : AICI                                                               
                                                                                                                            

Route 2703546 - powered by www.bikemap.net