BACAU-FOSCANI-PIATRA NEAMT-BACAU

 BACĂU-FOCŞANI(VN)-BACĂU-PIATRA NEAMŢ(NT)-BACĂU 
Punct de plecare : Bacău
Punct de trecere : Marasesti-Buhusi
Distanţa : 318km
Diferenta de nivel : 390hm
Timp pedalat : 14h (pe cei 303 km parcursi)
Observaţii : traseul e aproximativ 60% pe E85 , de aceea e recomandat persoanelor cu experienţă , si varste peste 18 ani .

  Îmi doresc de ceva timp sa depăşesc limita celor 300 km parcursi , pedalati , într-o zi de fapt 24 de ore mai exact , si am avut cateva ocazii dar nu am reuşit sa fac ce îmi propusesem . Azi cand am plecat am luat o cursieră , uşoară , si chiar dacă e mai mai veche cred ca se va descurca foarte bine , singura problema eu fiind , incercand sa mă apropii si chiar sa trec de aceasta limita .
 Am plecat la 05:30 si am intrat în E85 pe la 06 . Am văzut ca traficul e mai intens înspre Bacău decat cel dinspre Bacău spre Bucuresti , ceea ce nu putea decat sa mă bucure . Am început sa pedalez din ce în ce mai alert , si începeam sa las satele unul cate unul , în urma . Ştiam prognoza meteo , si ştiam ca mai pot apărea si ceva nori si precipitatii , dar mi-am continuat drumul vrand măcar sa încerc . Nu a durat mult si am fost întîmpinat cu vant din fata , ceea ce pe acest tronson e destul de neplăcut . Am continuat zicandu-mi ca îşi va schimba direcţia , pentru ca e puţin curios vantul din sud , si candva "va obosi" si îşi va schimba direcţia . Am ajuns destul de frustrat la mausoleul Marasesti si pe motivul ca fac nişte poze am încercat sa lungesc pauza . Nu cu mult , pentru ca gandul ca va trebui sa mă întorc , si  ca vantul îşi va schimba direcţia tocmai pe drumul de întors , nu prea mă liniştea . Mă gandeam ca de va continua vantul pe direcţia de acum , mă voi întoarce pe unde am venit , dar de îşi schimba direcţia voi merge înspre Buzău si poate Bucuresti de unde sa mă întorc cu trenul , în ideea parcurgerii celor 300 km .
  După cateva ore bune am ajuns la Focşani . M-am plimbat puţin pe langa bicicleta gandindu-mă la ce direcţie sa apuc . Mi-am cumpărat cate ceva , si m-am decis sa plec spre Bacău , încercand sa mă tin de planul iniţial .
 De la ieşirea din Focşani am mers excelent , cu peste 30 km/h destul de lejer . A început sa-mi mai vină curajul de a mă gandi la planul meu . Locurile prin care de puţin timp trecusem , destul de greu , acum parcă zburau sau poate era doar o părere de moment . A trebuit sa opresc în diferite localităţi , unde am mancat cate ceva dar nefiind destul de aprovizionate trebuia sa opresc , sa întreb , si dacă avea ceva din ce voiam sa cumpăr , sa iau , dar binenteles ca alte produse nu le aveau si urma sa opresc la alt magazin , si asta destul de des . Într-o pauza am întrebat localnicii dacă va ploua , si mi-au confirmat ca de bate vantul din jos , adică din sud , sigur ploua . Cam asa gandeam si eu dar între timp mă apropiasem destul de bine de Bacău .
  Ajuns la Bacău am trecut pe acasă , pentru o mica pauza , si nu mi-ar fi prins rău un dus dar am evitat tocmai în ideea de a face cei 300 km exact ca si cum as fi prin locuri necunoscute .
 Am plecat spre Piatra Neamţ pe şoseaua care mie îmi place mult , chiar dacă e circulată , dar pe partea dinspre margine nu mă deranja nimeni . Am ajuns la Buhusi unde am făcut popasul la izvorul de la ieşirea din oraş si mi-am continuat drumul . Am avut noroc ca vantul nu mi-a mai fost potrivnic , si am înaintat bine . Nu am avut ciclocomputerul care calculeaza si media orară , fiind montat pe alta bicicleta , dar simţeam ca e destul de buna . M-am mai oprit la un magazin sătesc dar aceeaşi problema cu sortimentele de produse .
  Am continuat pedalatul pana la intrarea în comuna Dumbrava de unde se vedea oraşul Piatra Neamţ , învăluit în nori negri cenuşii . Tocmai încercam sa-mi conving telefonul sa mai facă o fotografie (s-a descărcat cu mult timp în urma din cauza aplicaţiei ce urmăreşte ruta parcursă) si am văzut un fulger ce a brazdat grămada aia întunecată , si apoi încă unul..a fost momentul cand mi-am zis "pană aici" , si am făcut cale întoarsă spre Bacău dar cu vant din spate . A început o cursa cu marea de nori întunecati si cu picăturile de ploaie . Am mers destul de bine si chiar credeam ca o pacalesc , dar dupa Buhusi am vazut strada uda . Nu a durat mult si a început sa ploua cu tunete si fulgere . Eram în satul Lespezi si m-am adăpostit sub un copac , dar în scurt timp eram ud complet . Am schimbat locul sub un alt copac , dar nici aici nu a fost prea bine . În scurt timp m-a prins un tremurat incontrolabil si a trebuit sa mă gandesc sa cer ajutor la o casa din apropiere . Cum tunetele si fulgerele nu dădeau semn sa se oprească am luat farul de la bicicleta si am luminat spre geamurile casei . A durat o veşnicie pana ce mi-a deschis , dar am fost primit în casa de un băiat . Casa ca la tara , modestă , dar pentru mine a fost cel mai luxos  loc de pe pamant în momentul acela . Uşor am început sa-mi revin si după cateva încercări am reuşit si sa telefonez , sa vină sa mă ia cu maşina . E a doua oară , într-o saptamana , cand mă "culege" dar de data asta mă simţeam iritat pentru ca mai erau maxim 15 km pana acasă .
  Cei 300 km i-am parcurs , cam dificil dar sunt făcuţi , am invatat cate ceva din asta si voi continua poate si cu mai mulţi , într-o zi binenteles , de fapt 24 ore . Cat de curand o sa trec pe la băiatul din Lespezi .
 Harta si graficul altitudinilor AICI

Route 2690594 - powered by www.bikemap.net