CASCADA BUCIAS-CASCADA FATA MOARTA

 BACĂU-ONEŞTI-CASCADA BUCIAS-CASCADA FATA MOARTĂ-BACĂU 
Punct de plecare : Bacău
Punct de trecere : Oneşti . Mănăstirea Casin
Distanţa : 165 km
Diferenta de nivel : 1140 hm
Timp pedalat : 10 ore
Observaţii : fără semnal după satul Scutaru

Cand zici judeţul Bacău , si cascada parcă nu prea îţi vine sa pui cele doua cuvinte unul langa celălalt . Cel puţin asa credeam eu pana anul trecut , cand am aflat de cascada Bucias . Chiar am avut o tentativa de a vedea cascada , dar din cauza timpului scurt a trebuit sa o las pentru o alta tură , între timp am aflat si de a doua cascada "Fata Moartă" , la doar cativa kilometri de Bucias .
 Eu am plecat dimineaţa cam pe la 8:30 , pentru ca niciodată nu pot şti ce se poate întîmpla pe parcursul traseului , si nu-mi doresc sa pedalez pe întuneric sau sa raman blocat pe undeva , accident sau problema tehnica . Plecand din Bacău se merge pe direcţia Oneşti unde am ajuns in jurul orei 11 si mi-am luat pranzul "la pachet". De aici direcţia Casin si Mănăstirea Casin . Pana aici cunoşteam drumul de anul trecut cand am mai fost . Drumul e bun si asfaltat pana la ieşirea din satul Scutaru . De aici pe un drum pietruit se continua pana la un pod . După traversarea podului se face la dreapta spre cabana Bucias . Cand am fost eu era părăsită si nu am găsit pe nimeni sa întreb de direcţie spre cascada dar am găsit nişte indicatoare . Drumul ocoleşte cabana si trece prin dreapta ei , unde este un panou si o bariera .
   Drumul si răul Bucias merg aproape împreuna . Cascada Bucias se vede cu puţin înainte de a ajunge la ea , si parcă nu îţi vine sa crezi ca asa ceva este în judeţul Bacău si nu constituie un punct de atracţie turistica , la fel cum sunt alte puncte turistice arhicunoscute , dar poate ca e mai bine asa (nu am vazut gunoaie) , doar dacă nu ar fi tăierile astea de copaci . E o cascada în adevăratul sens al cuvantului cu o cădere de apa de la 15 metri înălţime . Am făcut nişte poze si am continuat spre cealaltă cascada Fata Moartă . Dacă pentru cascada Bucias mai găseşti informaţii despre Fata Moartă sunt mai puţine . Voiam neapărat sa ajung si la ea . În continuare drumul e pietruit pentru un kilometru , pana la o construcţie , după care urmează un drum de pamant cu urme adanci de roti de camioane . Eu am fost în cursul săptămînii si tăierile erau în toi , de fapt toata aceasta "industrie" era în toi . Camioane încărcate , camioane la încărcat , cu maşinării care apuca copacul , drujbe , maşinile tăietorilor etc , toate implicate în acest angrenaj .
  Am continuat drumul pe langa aceste maşini si mi-am căutat si a doua cascada . Am găsit-o uşor fiind si ea vizibilă de pe marginea drumului . Am făcut cateva poze si binenteles ca nu am putut sa nu mă întreb de ce se numeşte asa , dar numele zice destul de mult .
  Drumul de întoarcere se parcurge uşor , fiind în coborare . M-am oprit din nou la cascada Bucias pentru a o mai vedea o data . Am parcurs destul de repede drumul pana unde începe asfaltul , în comuna Scutaru , si de aici pe asfalt , a fost o adevărată cursa . O cursa pentru pentru ca se pedaleaza bine , nefiind circulat intens , asfaltul bun , dar si din cauza norilor care se vedeau în depărtare , si care nu prevesteau nimic bun . M-am mai oprit la Mănăstirea Casin , unde de data asta am intrat si am făcut si nişte poze , de unde mi-am continuat cursa . Nu a durat mult si am ajuns în Oneşti unde am intrat la un supermarket , unde mi-am mai pus ceva pe mine si unde a început sa ploua si sa bată vantul . Am mai vorbit la telefon si am aflat ca a fost cod portocaliu si acum cod galben de ploi si vijelii . A stat ploaia si am plecat spre Bacău dar nu am mers decat cativa kilometri , pana la un restaurant de unde am sunat sa vină sa mă ia cu masina pentru ca nu era o vreme "pedalabilă" . Oricum era a treia oară cand făceam drumul Bacău Oneşti în ultimele 11 zile . Ploaia nu s-a oprit nici cand am ajuns la Bacău si nu dădea semne ca se opreşte .
  Judeţul Bacău , cascade?...da , sunt doua care le ştiu , si le-am văzut .
Harta si graficul altitudinilor : Bikemap 
Sau de pe Strava : Strava