MĂGURA VERDE-SARATA

 BACĂU-MĂGURA VERDE-SĂRATA-BACĂU 
Punct de plecare : Bacău
Punct de trecere : Măgura Verde-Sărata
Distanţa : 23km
Diferenta de nivel : 330 hm
Timp pedalat : - 2 ore 30 minute
Observaţii : - verificarea franelor si cauciucurilor înainte de plecare , în special pentru coborarea de la Măgura Verde în sat .


4 , decembrie , probabil cam tot atătea grade azi cănd am plecat pe o alta ruta .Mergand de la Bacău spre Măgura , e imposibil sa nu se observe drumul ce străbate dealul , Dealul Mare , peste care se ajunge la Măgura Verde , hotelul . Aproape de fiecare data cand am trecut pe acolo îmi ziceam ca voi parcurge si drumul asta , dar înclinaţia deloc de neglijat si faptul ca urca aproape drept fără nici o curba , m-a făcut sa îl aman mereu . Azi nu aveam o ţinta bine definită asa ca am plecat spre acest deal , si ceea ce poate urma.
 Ca de fiecare data , în zilele astea mai reci , evit efortul mare care duce la transpiraţie excesivă , care acum mi se pare problema numărul unu în turele cu bicicleta . Nu ştiu dacă sunt echipamente care fac evacuarea rapidă a transpiraţiei , si poate ca sunt , dar si al meu probabil o face , dar nu asa rapid cat îmi doresc eu . 
  De la şosea , direcţia Oneşti , se intra pe drumul pietruit ce se vede drept pe deal . Drumul se poate vedea de la cativa kilometri . Eu am urcat o parte după care am mers si pe langa bicicleta încercand sa evit transpirarea . Pe la ultimele case am auzit vorbindu-se nemţeşte , si sincer cred ca sunt norocoşi cu o casa bine pozitionata , de unde se vede tot oraşul . Drumul urca facand mici curbe dar eu am urcat pe langa bicicleta . Odată ajuns în deal am urmat drumul de căruţe ce trece pe langa Magura Verde . E inevitabil sa nu remarc bălţile în care apa e îngheţată , si mă determina sa mă întreb dacă e bine ce fac . Oricum atat timp cat sunt condiţii de pedalat optime , nu vad care-i problema .
  Am trecut de Magura Verde , hotelul , si am virat pe primul drum la stanga , care după cateva sute de metri se termina . M-am întors cu gandul sa ajung în oraş pe şosea , pentru ca era aproape seara , dar spre norocul meu am găsit drumul si intrarea pe el . E la 50 de metri după cea pe care am intrat eu , de fapt asta pe care am intrat eu nici măcar nu e drum  , ci doar doua urme de roti de la maşinile care mai merg la iarba verde . Am intrat pe drumul respectiv , destul de bucuros , ca si de data asta nu a trebuit sa renunţ la plan . E în coborare , dar o coborare extraordinară cu înclinaţie mare ce îmi amintea de nişte filmulete văzute pe internet cu down hill . Eu eram destul de încrezător în bicicleta mea pentru ca abia o reglasem , dar totuşi într-un loc am preferat sa cobor de pe ea , nu doar din cauza înclinaţiei , ci si pentru fotografii . Coborarea e scurta dar abruptă si se termina la intrarea în sat , acolo unde si paraiasul îngheţat , la vremea asta , intra între construcţiile betonate de întărire a malurilor . De aici e bine de întrebat localnicii pentru drumul spre Sărata , pentru ca sunt multe uliţe , ce la o prima vedere seamănă mult una cu alta  . Eu de mult nu mai folosesc GPS ci mai mult "GPS verbal" , acolo unde e posibil , si pot găsi pe cineva sa întreb , dar oricum oamenii sunt destul de binevoitori în a da tot felul de explicaţii . Traseul parcurge un drum pietruit pana în Sărata , fără dificultati în parcurgerea lui . De aici , pe drumul pietruit mai întăi , si după aia pe cel asfaltat , se ia direcţia Bacău , fiind în uşoară coborare se parcurge uşor . Eu am trecut prin zona pe inserat si nu am putut face poze , dar binenţeles ca voi reveni pe acest traseu scurt dar surprinzător .
   Am revenit pe el în august 2014 , si într-adevăr coborarea de după Măgura Verde necesita cunoştinţe si experienţă , si nu mă refer doar la franele care trebuie sa tină foarte bine ci si la cauciucuri , si poate ca e bine si de coborat saua pentru a obţine un centru de greutate cat mai jos .
 Harta si graficul altitudinii AICI