PUNGEŞTI , JUDEŢUL VASLUI

 BACĂU-PUNGEŞTI , JUDEŢUL VASLUI-BACĂU 
Punct de plecare : Bacau
Punct de trecere : Fundu tutovei - Dragomiresti
Distanta : 136 km
Diferenta de nivel - 1260 hm
Timp pedalat : -
Observatii : -

Plecarea din Bacău a fost pe la ora 11 , chiar dacă îmi doream sa plec mai devreme . Îmi doream , pentru ca fiind toamna zilele au început sa fie mai scurte , si la lăsarea întunericului se face mai rece ceea ce face plimbarea sa nu mai fie o plăcere 100% , dar chiar dacă m-ar prinde întunericul , pedaland , as fi pe ultimii kilometri , ceea ce nu ar fi o mare problema . Un alt motiv , as vrea măcar la destinaţie , sau în locurile unde mă mai opresc sa nu mai fiu mereu pe fugă , ci sa mai stau cateva minute , dacă temperatura si/sau locul o permit .
  Zilele astea se vorbeşte de sătenii din Pungesti , judeţul Vaslui , care se opun exploatarilor gazelor de şist , si nu pot sa nu îi admir pe acesti oameni . Eu , ca singur individ nu ştiu cum sa îmi aduc contribuţia la acţiune , dar totuşi as vrea sa ajung acolo sa îi vad cu ochii mei pe acesti oameni si poate voi avea ocazia sa schimb cateva vorbe cu ei . Cum as putea ajunge acolo dacă nu cu bicicleta ?
  Vremea din ultimele saptamani nu a fost din cea mai buna , cu mici excepţii , perioada în care nu as fi putut parcurge distanţa de peste 130 km , dar azi pare a fi o excelentă zi de duminica . Am un bun echipament pentru pedalat dar cel mai rău e ca trebuie sa iau si rucsacul pentru nişte schimburi , si asta face ca sub rucsac sa nu se poată ventila cum trebuie , si automat ramane umed ceea ce nu e prea plăcut , mai ales la coborari unde curentul se face simţit bine .
  Prin Traian , Tisa Silvestri , Odobesti , am trecut repede , chiar dacă sunt cateva pante deloc de ignorat . Şoseaua nu e dintre cele mai bune , si e mai bine a fi precaut în special cand vin maşini din spate si din fata . Drumul nu e foarte lat si lipsa marcajului longitudinal îi poate induce în eroare pe unii şoferi .
  Zona e o frumusete . Traseul coboară si urca , ceea ce da posibilitatea de a vedea nişte panorame de neuitat . Eu am încercat sa fac cat mai multe poze dar nu pot reda nici măcar jumătate din frumuseţea realităţii .
  La Blesca se face stanga spre Pungesti , Silistea . Drumul e chiar mai bun decat multe porţiuni din cel ce vine de la Bacău . tot drumul mă întrebam cum o fi , cine o fi acolo , si tot felul de ganduri de genul asta . Ajuns acolo am rămas impresionat de simplitatea din jur . Oameni simpli , copii cu mamele lor , dar si nişte tineri , studenti probabil , care ajutau si ofereau ce puteau oferi (am fost si eu invitat la o ciorbă caldă) . Am făcut doar nişte poze si am discutat foarte puţin cu nişte localnici si am plecat , profund emoţionat , spre casa . Tot timpul pe drumul de întoarcere m-am gandit la ei , si de cele mai multe ori încercam sa fac unele analogii cu mine , si mi-am dat seama ca pana la urma aceasta călătorie se transformase în una mult mai personală . Am ajuns acasă binenţeles pe întuneric .
 Kilometrajul îmi arată 142 km în 07:12 ore .
HARTA SI GRAFICUL ALTITUDINILORAICI