RACHITISU

 BACĂU-MAGURA VERDE-RACHITISU-MAGURA-BACĂU 
Punct de plecare : Bacău
Punct de trecere : Măgura - Rachitisu
Distanţa : 40 km
Diferenta de nivel : 639 hm
Timp pedalat : - 3h
Observaţii : - pe partea de drum care se parcurge prin pădure , pot aparea dificultati de orientare , în special toamna , datorită frunzelor care acoperă drumul , nefiind un drum prea circulat , de aceea e recomandat persoanelor cu oarecare experienta in orientare si mountain-biking
   După Măgura , pe direcţia de mers spre Oneşti , pe partea dreapta se vede o construcţie sferica , de care nu aveam idee ce reprezintă . Am plecat spre Măgura cu gandul de a trece pe acolo si sa vad de aproape "chestia" , si după aia sa cobor pe un drum forestier sau vreo cărare , care plănuiam sa găsesc , si sa trec prin satul Crihan , si după aia direcţia Bacău . 
  Pedaland spre Măgura , îmi aminteam ce bine e vara , fiind cald , era de ajuns sa te îmbraci doar sumar , dar acum cu căldura , azi în special , parcă nu îmi mai doream asa de mult zilele alea toride . 
  Cu o săptămana în urma eram prin aceeaşi zona , si pedalam , si mă uitam , si pedalam , si pedaland asa hai hui a trecut pe langa mine cineva cu o cursieră . Mergea atăt de bine încat părea ca nu depune nici un efort , chiar dacă era panta , îşi menţinea un ritm al lui si făcea sa para totul foarte simplu . Eu am rămas în urma , încercam sa mă dezmeticesc si realizam ca unii sunt chiar buni . As fi putut sa dau vina pe bicicleta sau altele , dar ce rost ? Efectiv dispăruse , si chiar dacă am încercat sa îl ajung nu am avut nici o şansa . Pana la urma am luat de buna lecţia , nu ca m-as crede prea bun , dar rar mi s-a întîmplat sa fiu depăşit , si totuşi mi-a plăcut pentru ca mă ambiţionează si mai mult . Acum urcand la Măgura am încercat sa am si eu un plan . Îmi amintisem ca mai demult văzusem ca merg cu 11km la ora , si mi-am propus ca pe toata panta sa nu scadă viteza sub 20 km la ora , dacă se poate binenteles . Doar ultima porţiune din urcare , cea din apropiere de Măgura Verde , pana la intersecţia cu drumul ce duce la "radar"(sau cum s-o fi chemand construcţia) nu prea am ţinut ritmul , restul a fost destul de bine . 
  Drumul de la intersecţia respectivă nu e marcat pe harta , dar în modul "Hybrid" , pe Bikemap sau "Satelit" pe Google Maps se vede destul de bine . Fiind duminica , si o zi asa frumoasă , era destul de "aglomerat" . Maşini , grătare , plimbari si plajă , într-o zi cum nu cred ca vom mai avea anul asta . Nu e deloc rău , chiar mă bucur ca lumea iese în natura , dar în timp ce te crezi izolat prin pădure , sa auzi alarma de maşină parcă nu mai e la fel . Oricum , eu încercam sa găsesc un drum care coboară încercand sa-mi urmez ruta , dar se pare ca nu este . Din ce m-am documentat , părea aproape de ajuns la nişte cărări , după ce se trece prin pădure , dar nu văzusem ca e si destul de abrupt pentru o coborare pe bicicleta . Chiar am căutat si un alt drum prin pădure , dar după ce am mers cativa kilometri părea sa nu ducă undeva , pentru ca era blocat de ramurile crengilor de după tăiatul copacilor . M-am întors si am schimbat planul . Telefonul cu GPS si Google Maps nu m-au ajutat . Am început sa merg pe un drum ce era în continuarea celui de la care mă abatusem . Nu mai ştiam exact în ce direcţie merg dar cel mai important era sa nu mă întorc pe acelaşi drum pe care venisem . 
  Pana la urma am găsit drumul ce merge la Rachitisu , si de acolo pe cel spre Crihan si Magura . Traseul continua drumul ce vine de la antene , intra în pădure , traversează pădurea , în uşoară coborare , ajunge la o poiană de unde aproape diametral opus se intra din nou în pădure pe un drum de căruţe , si se ajunge la marginea pădurii de unde se vad cateva case din satul Rachitisu . De aici pe un drum îngust , bănuiesc folosit doar de căruţe se coboară pana se ajunge la intersecţia celor 4 direcţii de drum pietruit . De aici , pe singura direcţie care nu duce în sat , se ajunge la Crihan si mai apoi la Magura . Porţiunea pana în Crihan , din Rachitisu , e destul de buna , pentru un drum forestier , si mi-a plăcut fiecare metru , chiar dacă începuse sa se întunece , de fapt după antelene de telefonie , drumul e aproape integral în coborare si foarte puţin de urcat .
  Din Măgura drumul e asfaltat proaspăt , fără cusur . Mi-am zis ca trebuie sa folosesc , neapărat , ghidonul de contratimp , pentru ca un loc mai bun nu poate fi . Nu am mers mult si din cauza sensibilitatii ghidonului am pierdut controlul , si chiar dacă încercam sa redresez , timpul meu de reacţie era din ce în ce mai lung . Avand si viteza , am căzut , si parcă mi-am si zis atunci "pana aici mi-a fost" . Am aterizat urăt rău de tot , într-un şanţ , dar după impact m-am ridicat si parcă nu îmi venea sa cred . Nu îmi dădeam seama de care parte a lumii sunt . Durerile îmi ziceau ca sunt de partea corecta . Cred ca aceste ghidoane nu sunt chiar pentru oricine . Sunt ciclişti profesionisti , pentru care pedalatul e ceva normal , natural  , si au multă experienţă . Eu am încercat sa îl folosesc la turele lungi , pentru ca îmi amorteau braţele , si nu mai ştiam cum sa le tin pe ghidon si am văzut în el salvarea , dar nu a fost sa fie asa . S-ar părea ca de azi sunt fericitul vanzator de ghidon de contratimp...aproape nou...puţin folosit..
__________________________________________________________________________
 Eu am fost de mai multe ori pe aici si am rămas plăcut impresionat de cat de frumos e traseul, si în doar cativa kilometri oferă cam tot ce iti poti dori sa faci cu o bicicleta . Eu stiu drumul si nu am avut probleme , dar uneori , pentru cineva care se afla pentru prima data aici , ar putea avea dificultati în găsirea rutei si de aceea sunt la dispoziţia oricui vrea mai multe detalii , si chiar pot participa si eu la tură . In pertioada ploilor drumul forestier se strica si uneori se trece prin noroaie si bălţi adanci si de 30 cm , dar asta ii da un farmec în plus , nu va aşteptaţi sa ajungeti acasă cu bicicletele curate .
__________________________________________________________________________

Harta si graficul altitudinilor : Bikemap sau  Endomondo  sau  Strava 



Relive 'Afternoon Ride'