BALCANI-BLĂGEŞTI

BACĂU-BALCANI-BLĂGEŞTI-BACĂU 
Punct de plecare : Bacau
Punct de trecere : Parjol - Basasti
Distanta : 89 km
Difernta de nivel : 630 hm
Timp pedalat : -
Observatii : acolo unde se poate , e recomandat a intreba localnicii cu privire la directia de mers

A fost destul de rece în ultima saptamana si nu am mai ieşit cu bicicleta , asa ca atunci cand am prins o mica încălzire , cum a fost azi , nu am aşteptat prea mult sa plec cu bicicleta . Aproape ca nu conta ruta , ci doar sa pedalez si a face mişcare . Direcţia era Moinesti cu intenţia de a ajunge în Tardenii Mari si de acolo prin Blagesti la Bacău . Pe harta nu este un drum marcat din Balcani la Tardeni dar eram foarte sigur ca o sa găsesc un drum forestier măcar , care mă va duce pe traseul propus . E un drum care pleacă din Basasti si ajunge la Blagesti traversand pădurea si trecand pe langa satul Poiana Negustorului dar nu voiam pe asta , ci celălalt ca e mai lung si ajunge la aproximativ 100 km .
  După atata pauza era o mare plăcere sa pedalez din nou . Uneori mă gandesc cum de nu am făcut sportul asta cu mult mai mult timp în urma . Am văzut maşini cu număr de Suceava , Iaşi , Bacău , cu biciclete deasupra si mi-am amintit ca a fost concurs de mountain bike la Zemes Moinesti . Nu ştiu cum o fi fost dar sigur au avut de castigat decat stand acasă pe canapea .
  Drumul pana la Ardeoani îl ştiam destul de bine . Trebes , Valea Budului , Luncani , urcarea pe dealul de la Grigoreni toate îmi sunt bine cunoscute chiar dacă cu cateva luni în urma nu fusesem niciodată pe acolo . Din Ardeoani se începe cu o urcare buna care duce în varf de unde se poate avea o buna panorama asupra văii Tazlaului , bănuiesc .
  Din Balcani am început sa caut intrarea în traseu dar nefiind indicatoare sau măcar drumul sa fie cat de cat important incat sa fie măcar marcat pe harta , e mai greu a-l găsi . Eu nu am găsit ruta care o voiam , cea prin Tardeni , ci pe cea pe langa Poiana Negustorului . Din cauza ca se întunecă mai devreme si temperatura scade odată cu lăsarea serii am ales sa merg pe traseul asta cu gandul ca pe celălalt îl voi face la o tură viitoare .
  Am vorbit cu cativa căruţaşi care mergeau pe aceeaşi direcţie si mi-au zis ca nu pot trece cu bicicleta pentru ca e noroi si altele . Nu prea i-am luat în serios dar după ce am intrat în pădure au început sa apară primele bălţi si noroaie . Fiind noroi pe fundul bălţilor evitam sa trec prin ele pentru a nu risca sa nu mai pot pedala în mijlocul lor si sa fiu nevoit sa cobor chiar în balta , dar se puteau ocoli fără prea multe probleme . Înaintăm destul de bine cu toate greutăţile de pe traseu , si dacă mă gandesc bine chiar începuse sa-mi placă , mai ales ca drumul începuse sa aibe vagi urme de prundis si prin acele locuri traversam direct prin noroaie si prin bălţi . În dreptul satului Poiana Negustorului nu am stat decat sa fac doua fotografii fără sa mă abat de la traseu . Mi-au grăbit plecarea auzul  lătratului de  caini care nu-mi inspirau deloc "biciclist friendly" . Aproape tot traseul prin pădure e drept sau chiar coborare . Ajuns la marginea pădurii se vede oraşul Buhusi . După cativa kilometri si se ajunge în comuna Blagesti urmand satul Buda si după aia pe şoseaua naţională la Bacău .
  Traseul e excelent pentru o tură mai lungă si recomandarea mea e sa fie făcut în minim doua persoane . Eu am pedalat 4:52 ore pe aproximativ 90 km cu puţine pauze , dar asta din cauza ca am plecat pe la ora 14 si voiam sa evit sa pedalez pe întuneric .
HARTA SI GRAFICUL ALTITUDINILORAICI




Relive 'Afternoon Ride'