GĂICEANA-IZVORUL BERHECIULUI

BACĂU-GĂICEANA-IZVORUL BERHECIULUI-BACĂU 
Punct de plecare : Bacău
Punct de trecere : Petreşti - Dealu Morii
Distanţa : 130 km
Diferenta de nivel : 1060 hm
Timp pedalat : - 6/7 ore
Observaţii : -

Se pare ca toamna a fost punctuală anul acesta . A trebuit sa aştept cateva zile ca vremea sa se stabilizeze , cat de cat , pentru a face si plimbari mai lungi . Tura care mi-am propus-o prin Găiceana si Izvorul Berheciului ştiam ca are aproximativ 130 km dar totuşi am plecat la ora 16 , tocmai acum cand se innopteaza mai devreme . Nici acum nu îmi explic de ce am plecat asa tarziu la un drum destul de lung dar si dificil prin diferenţele de nivel .
   Drumul trece prin Buhoci cu urcarea prea bine cunoscută mie dar care , de data asta nu mi-a mai făcut nici o problema , dar si coborarea de care nu am putut beneficia la maxim datorită curentului de aer rece . Spre Parincea si după aia Găiceana totul e nou pentru mine . Totuşi nu complet nou pentru ca m-am uitat cu Street View pe traseu si mi s-a părut incredibil , iar unele locuri îmi aminteau de Transalpina .
   După intersecţia înainte de Petresti se vad mici porţiuni din şoseaua care duce la Găiceana . Din Street View traseul mi-a făcut o impresie buna dar în realitate e mai frumos . Am urcat fără probleme dar mă opream destul de des sa fac fotografii . Drumul serpuieste pe dealuri pe un asfalt impecabil , cu parapeti pe lateral , canal de scurgere a apei , adică o şosea cum trebuie sa fie , dar curios de buna într-o zona asa retrasă . Sper sa fie si o lucrare de calitate pentru ca în cazul ca nu va tine , vor trece ani mulţi pana va fi refăcută la stadiul acesta .
   În jurul orei 18 am ajuns la Găiceana de unde mi-am continuat drumul spre Izvorul Berheciului . Prin Vultureni s-a "stins" lumina , adică s-a înnoptat si a trebuit sa folosesc farul , care ştiam ca nu face fata prea bine dar totuşi am avut noroc de un drum bun fără gropi si denivelari , pentru ca sigur nu as fi putut sa le evit .
   De aici nu am mai văzut prea multe . Începusem sa învăţ lătratul cainilor . Ăla era mai tinerel , un altul mai batran , mai mic , mai mare , altul prea aproape..am văzut si un luciu de apa si diferite baruri si magazine săteşti si cam atat . Am mai avut o panta de urcat după Izvorul Berheciului pe care am coborat si mers pe langa bicicleta pe unele porţiuni pentru ca nu îmi doream ca si genunchiul sa-mi facă probleme .
  Pe la 22 am ajuns acasă dar încă mai persista întrebarea de ce am plecat asa de tarziu . Oricum mi-am invatat lecţia . Fiecare traseu trebuie tratat cu atenţia si importanţa maximă .
  Am revenit , si am parcurs traseul în iunie 2014 , pe lumina de data asta . Într-adevăr drumul e bun si pentru cursiere , parcurge diferite localităţi mai mari sau mai mici , cu mai multe urcuşuri si coborari scurte dar destul de solicitante . Nu e la fel de spectaculos ca cel de pe partea cu Găiceana dar cine îşi doreşte un traseu mai lung si uneori obositor , depinde de antrenamentul fiecăruia , merită fiecare kilometru parcurs .
HARTA SI GRAFICUL ALTITUDINILORAICI