SERBESTI-ITESTI-GARLENI

BACĂU-SAUCESTI-SERBESTI-ITESTI-GARLENI-BACĂU 
Punct plecare : Bacau
Punct trecere : Serbesti - Itesti
Distanta : 43 km
Diferenta de nivel : 120 hm
Timp pedalat : 3 ore 30 minute
Observatii : in sat , e recomandat de intrebat localnicii de cum se ajunge la "rapa"

Mergand spre Buhusi se vede pe partea dreapta un deal mai abrupt , ca o ruptură , străbătut de o diagonală care bănuiesc a fi un drum sau măcar o cărare . De mult mă gandeam la el dar nu am încercat niciodată sa ajung acolo . De asta azi nu am mai plecat fără o ţintă anume ci voiam neapărat sa ajung acolo si dacă e vreo cale , sa cobor .
 Nu am mai vrut sa merg pe E85 , ci am virat la dreapta pe langa turnul de televiziune direcţia Saucesti . Vantul îmi îngreuna înaintarea dar faptul ca parcurgeam locuri noi mă făcea sa trec mai uşor peste acest incovenient . Drumul trece prin mai multe sate si am vrut sa-l parcurg pentru ca nu îl cunosc deloc . Nu e complet asfaltat dar cu mountain bike nu sunt probleme .
  De la Serbesti drumul se intersectează cu drumul european ce vine de la Roman si după cativa kilometri se intra pe drumul care merge la Itesti . După doar 20 metri de la trecerea caii ferate asfaltul se termina si începe drumul pietruit . Nu e foarte înclinat , se parcurge relativ uşor dar mie mi-a sărit lanţul de doua ori si nu am putut sa-l parcurg fără oprire . Ajuns în sat a trebuit sa cer cateva informaţii despre "rapa" ca sa ajung unde trebuie . Am găsit drumul care duce în vale relativ uşor . Oamenii sunt foarte binevoitori si îţi dau toate informaţiile .
   Mă gandeam ca voi avea probleme la coborare pentru ca franele tin si nu prea . Am început sa cobor destul de încet si am oprit de mai multe ori dar doar pentru a face cateva fotografii . Binenţeles am fost din nou surprins de noua perspectiva asupra oraşului . Numai în ultima saptamana am văzut oraşul din trei locuri diferite unul mai frumos ca celălalt .
  Am ajuns bine în vale dar nu ştiu de ce nişte lătrături mă puneau pe ganduri probabil din cauza ca se auzeau clopote de animale la pascut si binenteles acolo sunt si cainii de la stanile din apropiere . De obicei nu-mi fac probleme dar de data asta încercam sa mă gandesc cum sa reacţionez dacă..faptul ca merg singur si se pot ivi si situaţii de astea poate fi un dezavantaj . De asta eu as recomanda minim doi . Dar nu au fost probleme . Îmi făcusem griji degeaba .
   Drumul e impropriu denumit asa pentru ca e doar o "tăietura" în coasta dealului . De asta cand am ajuns la apa nu am căutat nici un pod , pentru ca ştiam de la cei care îi intrebasem , ca nu e , si nu avea rost sa îl caut(sau dacă o fi , e prea departe) Traversarea chiar a fost plăcută si binevenita prin apa pana la genunchi .
  De acolo urmand un fel de urme ce par a fi un drum de căruţe se ajunge la unul mai circulat si după trecerea podului peste canal se ajunge la drumul naţional ce vine de la Buhusi si merge la Bacău . O zi excelentă , o plimbare de nota 10 si pot zice ca acum cunosc si o parte din zona asta .
  Eu am ales ruta asta pentru o tură mai lunga , dar binenţeles ca se poate scurta cu aproximativ 10 km mergand pe E85 aproximativ 13,5 km pana la intersectia cu drumul ce merge spre Itesti .
HARTA SI GRAFICUL ALTITUDINILORBikemap  Strava  Endomondo