ROMÂNI-NEGRITESTI

BACĂU-RACOVA-MARGINEA-BUHUSI-ROMÂNI-NEGRITESTI-PODOLENI-BACĂU 
Punct de plecare : Bacău
Punct de trecere : Români
Distanţa : 90 km
Diferenta de nivel : 340 hm
Timp pedalat : -
Observaţii : atenţie la cainii de la stani


   A trecut o saptamana de cand am fost în tura la Slanic Moldova , timp în care nu am mai ieşit cu bicicleta , pentru ca doua zile a durat refacerea si cateva zile a plouat , de fapt si ieri cand am ieşit se anunţa cod galben de ploaie prin anumite zone , dar aici părea ca pentru cateva ore nu vor fi probleme .
  Cu ani în urma am ajuns cu maşina prin Români , si mi-a plăcut iazul si zona , si văzusem un drum care urca pe deal si chiar mă întrebam unde duce . Nu am aflat atunci dar acum în tura asta mi-am propus sa aflu , desigur am consultat si harta .
  Am plecat din Bacău spre Buhusi , si ca sa "condimentez" puţin , la Racova am mers pe un drum pietruit care duce la Buhusi , prin Marginea Buhusiului . Bicicleta merge bine , si din cauza ca i-am schimbat cauciucurile cu cele de strada am scos o viteza mai buna dar cu acelaşi mod de pedalare , si chiar dacă drumul e pietruit s-a descurcat foarte bine .
  Din Buhusi spre Români se trece prin Silistea , unde drumul e asfaltat , dar prin unele locuri sunt gropi . Intrarea pe drumul spre Negritesti se face aproape din dreptul iazului de la Români , la stanga , si se merge pe un drum pietruit pana în dreptul ultimelor case , iar după aia drumul trece prin lanuri de porumb , pe un drum de pamant . Pentru cativa kilometri porumb , pe dreapta , pe stanga..în fata porumb , în spate porumb..peste tot unde te uiti lanuri de porumb . Drumul e plăcut , si bănuiesc ca si bicicleta se simte bine pe aceste drumuri pentru care a fost concepută . Ştiam ca trebuie sa ajung la Negritesti , dar am fost surprins ca după parcurgerea campului cu porumb sa vad doua iazuri în vale . Nici ca se putea mai bine , raportat la distanţa care am parcurs-o din Bacău pentru a ajunge aici . Nu aveam nici o idee cum se ajunge in satul respectiv , asa ca am început sa ocolesc iazul pentru a găsi o cale de a ajunge în sat . A fost o idee buna pentru ca nu a durat mult , dar am putut sta mai mult în zona si a vedea mai bine locurile . A fost si un incident cu nişte caini , pentru ca în zona sunt nişte stane , si eu eram intrusul pe teritoriul lor , dar fără probleme , a trebuit sa trec un paraias dar nu fără sa mă ud , dar astea sunt detalii .
  După mai multe încercări am găsit drumul si am ajuns în capătul satului Negritesti si de acolo la Podoleni pe un drum asfaltat , destul de bun . Din Podoleni la Bacău drumul e bun dar vantul mi-a stors si ultima picătură de energie . Aparte asta , a fost o după amiază excelentă si o plimbare la fel .
HARTA SI GRAFICUL ALTITUDINILORAICI


Route 2,333,899 - powered by www.bikemap.net